برنامه نویسی چه چیزی است؟
نوشته شده توسط : علی پور


در شرایطی‌که در گوگل سرچ کنید برنامه نویسی چه می‌باشد‌ ، با دنیایی از مقالاتی مواجه می‌شوید که برنامه نویسی را بسیار پیچیده و سخت معرفی کرده‌اند. گاهی خواندن این مقاله ها پیچیده، افراد مبتدی را میترساند و هرگز نمیتوانند به سمت یادگیری برنامه نویسی بیایند. زیرا می‌پندارند که برنامه نویسی یک علم بسیار پیچیده می باشد و برای یادگیری آن صرفا می بایست نابغه بود ! در‌این نوشته‌ی علمی و فولدر ویدئویی، میخواهیم در مورد برنامه نویسی صحبت کنیم و به سوال برنامه نویسی چه می باشد ، به لهجه عادی و کاربردی پاسخ دهیم.

طراحی وب سایت در مشهد

برنامه نویسی چه چیزی است
اگر درپی یک پاسخ خیلی معمولی ولی کاربردی برای سوال برنامه نویسی چه است می باشید، فیلم زیر را ببینید.


دانلود این فیلم آموزشی با حجم ۴۵ مگ

فرض فرمایید می‌خواهید با “محمد” به استخر بروید
فرض کنید که می خواهید با یک کدام از دوستانتان به استخر بروید، با او تماس میگیرید و درخواست‌تان را مطرح میکنید. اگر شما و دوست‌تان هردو فارسی زبان باشید، به لهجه فارسی باهم سخن میکنید.

در واقع زبان فارسی، پل ارتباطی بین شما و دوست‌تان است و سبب می‌گردد که شما بتوانید با هم ارتباط و تعامل داشته باشید.

در حالتی‌که به کشورهای دیگر بروید، این گویش تعامل در میان بشر‌ها میتواند متعدد باشد:

در دبی، زبان تعامل میان افراد جامعه گویش عربی میباشد
در امریکا، زبان تعامل انگلیسی میباشد
و در المان، انسان ها از طریق زبان آلمانی با هم ارتباط برقرار مینمایند.
در صورتیکه بخواهیم عادی بگوییم، زبان ها به ما یاری می نمایند که با هم ارتباط و تعامل داشته باشیم. و هر جامعه‌ای لهجه یگانه خودش را برای ارتباط دربین مردمانش دارد که با استعمال از آن لهجه، با یکدیگر تعامل می‌کنند.

 

برنامه نویسی چه می باشد : گویش تعامل فی مابین بشر و ماشین
با توجه به مقدمه‌ی بالا، فکر کنید که میخواهیم با یک ماشین (machine) ارتباط برقرار کنیم و از آن درخواستی داشته باشیم. برای مثال میخواهیم به دستگاه عابربانک (ATM) بگوییم که هنگامی کاربر کارت بانکی خودش را وارد دستگاه کرد و راز عبورش صحیح بود، امکان برداشت پول به او داده شود.

نوشته ی علمی‌ی مرتبط: چرا و چه طور به هر چیزی مشاهده کرد برنامه نویسی داشته باشیم؟
آیا می‌توانیم همانطور که با دوست‌مان به لهجه فارسی صحبت میکنیم، با دستگاه عابربانک (و یا هر ماشین دیگری) نیز به لهجه فارسی حرف کنیم؟ طبیعتا خیر.

همانطور که برای تعامل با یک فرد انلگیسی یا المانی گویش، می بایست به زبان خاص آن‌ها حرف کنیم، برای تعامل با ماشین ها هم باید به لهجه خاص آنان صحبت کنیم.

هر ماشین، سیستم و… گویش خاص خودش را داراست. ممکن است یکی به گویش PHP بتواند صحبت کند، یک کدام از به گویش JAVA و دیگری به گویش C. ما باید با همان زبانی که آن ماشین به آن مسلط می باشد صحبت کنیم.

ما از هر ماشین، مثل کامپیوتر، تلفن همراه و… انتظار داریم که کارهایی برای ما انجام دهد. در واقع دستوری به آنها می دهیم (مثلا کلیک میکنیم) و در مقابل از آن‌ها انتظار یک واکنش داریم. از طریق برنامه نویسی میتوانیم دستورها‌مان را به ماشین ها بفهمانیم!

 

به زبان ساده‌تر، در صورتیکه بخواهیم با یک ماشین (مثل کامپیوتر، سرور، موبایل و…) ارتباط برقرار کنیم، می بایست تیم دستوراتی را از طریق زبان های برنامه نویسی برای آنان معین کنیم. و این مجموعه اوامر را به آنها بدهیم تا اجرا کنند و سود را به ما نشان دهند.

 

 

 

نرم افزارها و اپلکیشن‌ها
ممکن است بپرسید که نرم افزارها و اپلیکیشن ها چیستند و چه کاربردی دارند؟ سوال بسیار خوبی می باشد.

همانطور که گفتیم، برای اینکه بخواهیم یک ماشین کارهایی برای ما انجام دهد، بایستی به آن ماشین دستوراتی بدهیم. و گفتیم که این امرها را از طریق تیم کدها به آن ماشین میدهیم.

و مجددا گفتیم که هر ماشینی به لهجه مختص خودش صحبت میکند، همان طور که هر جامعه‌ای زبان مختص خودش را دارد.

ما زمانی تیم دستوراتی را برای یک ماشین مینویسیم، معمولا آن‌را در قالب یک اپلیکیشن یا نرم افزار (یا …) در می‌آوریم و تقدیم آن ماشین میکنیم!





:: برچسب‌ها: طراحی وب سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: